An-178-as szürkében. Ha nem lenne szárnya, delfinnek nézném. |
Szemből. |
A gép elsőre a Bae 146-asára emlékeztetett, de korszerűbb aerodinamikai megoldásokkal. Szintén hasonlít a brazil KC-390-esre. Az Embraer gépe 2015 februárjában repült először. Nyilván nem véletlen a többi szállítógéppel való hasonlóság. A T vezérsík megoldás. A gép teljes szélességében és magasságban pakolható a leereszthető hátsó rámpa. A törzs szárny átmenet megoldások is hasonlóak. A törzs fölé emelt szárny és szárnyrögzítés, a maximális belső tér miatt fontos. A nagyméretű előrelógatott hajtómű gondolák már szinte sztenderd megoldásnak számítanak. A szárny végén levő wingletek a katonai gépeken is alapfelszereltség része, amióta a spórolás fontos szempont lett.
A tömzsi vetélytárs, a KC-390-es. A brazil légierő összes gépe, a Mirage 2000-esek kivételével zöld-szürke álcázófestést kapott. A brazilok nem használnak wingleteket! |
A BAe 146-100-as. Persze ma már szürkében repülnek tankolócső nélkül. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése