2012. január 26., csütörtök

Mire jó egy fotó

Ha látunk egy fotót egy gépről, nagyon nehéz pontosan meghatározni a gépen levő színeket. Számtalan körülmény befolyásolja az általunk látott képet. Kezdve a környezet színeitől, a monitorunk beállításáig.

Környezet (felhős ég, kék ég, napsütés, sivatagos környezet, hó stb) - szűrő- objektív - CCD vagy film - a gép szoftvere (digi gépe esetén) - előhívás, képfeldolgozás - papírkép készítés, nyomtatás - szkennelés - szkenner szoftver - képfeldolgozó szoftver - monitor beállítás - a szoba fényei.

Sokan esküsznek rá, hogy a legjobb módszer egy makettre kerülő festés kiválasztásához a jó fotó. Persze, ha pont olyannak szeretnénk látni a kedvenc gépünk kicsinyített mását mint a fotón levő színek.

A legpontosabb eredményt akkor kapjuk, ha ismerjük a gyári színeket, ami a világ légierőinek csak egy töredékére lehet igaz. Azokra, amiket ismert és hozzáférhető szabvány színekkel festettek le és rendelkezésre áll a festék vagy esetleg a gyári hiteles színminta, amiről valamilyen bizonytalansággal ki ki képességei szerint képes lehet reprodukálni az eredeti színt.

A nyilvános szabványokkal festett gépek esetében is lehetnek bizonytalanságok. Látunk egy képet, de nem tudjuk eldönteni, hogy a fenti tucatnyi tényező eredménye-e vajon a szokásostól eltérő színvilág, vagy esetleg egy nem szabványos géppel van dolgunk. Még az USA légierőinél is előfordul néha festékhiány, ami azt eredményezi, hogy az éppen nagyjavított gépre nem a szabvány színek kerülnek. Aztán vannak kísérleti festések, szabványon kívüli módosítások, javítások, tévedések, ideiglenes minták.

Az alábbi fotón jól látszik, hogy az előtérben álló Herculesen sötétebb szürke vagy fekete van a szabványos 34092 zöld helyén. De ezt csak azért tudjuk biztosan állítani, mert a háttérben több szabványos színekkel festett C-130-as áll. Sajnos ritka az ilyen fotó amikor egy nem szabványos gép mellett ott áll egy ismert színekkel festett gép is. Akit érdekelnek a ritkaságok (egyedi festések) azoknak mindenképpen azt tanácsolom, hogy ne csak az előtérben álló gépre koncentráljanak, hanem nézzenek be a sarkokba is, hátha felbukkan valami érdekesség.






aircraftslides.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése