Csak találgatni tudok, hogy miért festették át ezt az F-18-ast. A VFA-25 a Lemoore bázison állomásozik, ahol a 70-es évektől a 90-es évek közepéig a VFA-127-es agresszor század is állomásozott. A század A-4, F-5E majd, a 90-es évektől elsőként, F-18A/B gépekkel repült. Elképzelhető, hogy a bemutatott gép is ideiglenesen agresszor szerepben jelent meg, vagy éppen egy légiharc gyakorlatra festették át növelve az pilóta esélyét az agresszorokkal szemben.
A sivatagi környezetben előnyt jelenthetett a festés. |
Fals kabin festés az orr alatt. |
Szinte biztos, hogy vízbázisú festéket használtak. |
A VX-9-es tesztelő és kiértékelő század Los Angeles mellett a Mojave sivatagban található China Lake bázison települt. Nem tűnik meglepőnek az F-18-sokra festett sivatagi álcázó festés. Mégis inkább kivételnek tekinthető mint szabálynak a század gépein.
A minimális felirat miatt nem jelenthet kihívást a gép makettjének elkészítése. |
A durva festés valószínűsíti a vízbázisú festék használatát. |
F-16C
1990-ben az Operation Desert Shield során mindössze egy hétig viselt F-16C gép sivatagi festést. A festést igen hatásosnak találták még is parancsot adtak a visszafestésre (lemosásra). Lehet, hogy pont a hatásossága miatt kellett villámgyorsan megszabadulni a festéstől. A légifölény az USA oldalán volt, a sötétszürke gépektől eltérő, az iraki álcázófestésekhez hasonló festésnek sok értelme nem volt, viszont kockázatot jelentett, hiszen könnyen baráti tűzbe kerülhetett volna egy váratlan szituációban.
Egy 3D modell. |
Az egyetlen ismert kép a gépről. |
A gép festési rajza. www.dstorm.eu Lancer's World |
A Hi-Decal gyárt hozzá matricát.
A-8B
Igazi ritkaság ez a sivatagi festéssel lemázolt A-8B. Valószínűleg ez a gép is egy gyakorlat alkalmával kaphatta ezt a nem túl elegáns külsőt.
Látszik a festés határvonalán, hogy ecsettel, vagy ronggyal festették. |
A jelzéseket és minden mást amit nem volt szabad átfesteni egyszerűen kimaszkolták. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése