2012. február 5., vasárnap

Japán F-4-esek különleges festéssel VIII. rész

Az utolsó részben jönnek azok a minták, amiket nem lehet egyértelműen csoportba sorolna. Ezek az olyan mintha igazi kamuflázsok lennének, de szinte mind kék és szürke. Bár az orosz Szu-27-esek éppen ilyenek.

47-8328

A 328-as gép fotóin több dologra is fel tudom hívni a figyelmet. Az első mindjárt a képek színei. Van itt egészen élénk kék égbolt, kissé szürkébb és egész szürke is. Sokan esküsznek rá, hogy a makettjük festéséhez a legjobb megoldás egy jó fotó, ami alapján színhelyesen le lehet festeni a gépet. Jó de melyik az igazi. Az alábbi rajzon a képekről vett színeket mutatom be.

Melyik az igazi kombináció?

A másik dolog, hogy egy megadott festési utasítás mindig egy valamikori állapotot rögzít. Az első képen még egészen jó állapotban van az orrfutó akna borítólemeze. A második, harmadik képen már erősen kopott. A negyedik képen viszont fehér, sőt a hajtómű alatti rész is fehér. Itt szerencsénk van, mert van elég képünk és fel tudjuk álltani az időbeni sorrendet. A jó sorrend nem a fekete volt, majd megkopott és ezért inkább lemosták/marták a festéket, hanem valószínűbb a korábbi cikkekben is látott sorrend, fehér volt, majd lefestették feketére és ez kopott meg.

Az alsó felület fekete.

Kopott alsó. Valószínűtlen színű égbolt. Polárszűrőt használhatott
a fotós. De mi polárszűrőn keresztül nézzük a maketteket?

Jól látszik a kopás.

A gép nem a szokásos kimaszkolom a feliratokat, majd lefújom módszerrel készült. A feliratok már erre a kamóra lettek festve. Nem valószínű a milliméter pontos kitakarás. A MATSUBARA felirat esetleg ennek az ellenkezőjéről győzhetne meg, de itt az történhetett, hogy a nagyon sötét alapra nem lehetett simán feketével felvinni a feliratot, ezért kapott egy világosszürke alapot.

A törzs hátsó részén és az orrfutó takarólemezén látszik, hogy
az alsó felület még fehér. Érdekes a fehér panel a kabin mögött.

Itt is látszik a fehér alsó és a fehér panel a kabin mögött.

Érdekes az alsó már sötét, de a beömlő előtti terelőlemez fehér.
Egy hatágú fehér csillag is van a lemezen alul. Ezen a képen látszik
leginkább kéknek a gép.

47-8331

Az egész gép sötétkék.

Kétlem, hogy ezt szórópisztollyal festették. Szinte semmilyen felirat nem maradt. A beömlő előtti lemez fehérje vajon miért maradt ki a festésből? A durva festés eltömte volna az ott levő apró lyukakat? A három apró csillag talán a győzelmi jelzés az ACM tréningen.

47-8338

Átködölve.

A 16440/fehér mintára egyszerűen ráfújtak talán fehéret vagy világosszürkét és egy sötétebb szürkét akár 36440-et.

Ugyanaz a gép, másik század. Erősen kopott festés.

47-8344

A szürke póttartály (36375/36440?) szürkesége azt mutatja,
hogy a festés tényleg kékekből áll és nem a fotó tréfál meg minket.
A manófejet egy körlappal maszkolták ki.

A gép alja is festve van. (wraparound)
47-8348

A festés az előző gép fordítottja. Ha azt átlátszónak
képzeljük el, megkapjuk ezt a mintát.

A beömlőre figyelmeztető háromszög érdekesen van kimaszkolva.

57-8354

A 338-as hasonlóan átködölt festés. Az alsó rész fehér.

Nem hiszem, hogy 36320-al fújták át mint amit a Defenders of
Nippon könyv állít.

Fékhorgos forduló.

Győzelmi jelzések, két vöröscsillag, három F-15 és három T-2-es.

57-8361

Szürke póttartály, a minta kékekből áll.

Krumpli alakú folttal van kimaszkolva az orron a szám.

67-6380

Vízfestékkel készített alacsonytámadó kamó.
Az RF-ek kaptak ilyen színeket a  felújítás után. Wraparound lehet a
festés? Az orron nem, de a szárny mintha alul is terepszínű lenne.

Komoly kihívás ezt a festést élethűen maketten elkészíteni.

67-8382

A 16440/fehér mintára fújták (kenték?) ezt festést.

67-8388

36320 feketével átfújva? A szárny határozottan fekete. Az alsó
felület az orr alatt szürke, a szárny talán szintén fekete.

77-6397

Egy másik ideiglenes Euro kamós gép. Alul 36375.

Ugyanaz a gép kék szürke festéssel. A gép alul is festett.

77-8402

A századjelvényt durván átfújták.

A festés kissé elhasználódott. Érdekesség a világos panel a
kabin mögött.

Jól látszik. hogy a felségjelet sem kímélték. A világos panel itt is
látszik.

A másik oldal. Egy sas a beömlő előtt, a másik oldalon is ott volt.

87-8404

A 397-es gép századbeli párja, hasonló festéssel. A 303. század
gépeivel nem nagyon találkozhattatok eddig a sorozatban.
A 2. részben volt több gép, az egy színnel durván átfújtak között.

A gép másik oldala.

A 303. század korai századjelvényével a stilizált hatossal.

87-8408

Itt jól látható a 303. század korai jelvénye. A piros 6-os.

87-8411

A 16440-re felfújt minta a szárnyra is kiterjedt.

87-8415

Több centis átmenet a színek között.

97-8417

A két szín szinte egybeolvad.

Trükközve elkülöníthető a két szín.

97-8420

Erről a gépről sajnos csak fekete fehér képem van.
A korábbi gépekből kiindulva a 16440-en van valami kék.

Alig írtam le a fenti képhez a kommentet beírtam a Google-ba a
gépszámot és láss csodát a www.5053phantoms.com -on találtam
róla egy színes képet..

97-8422

A század többi gépéhez hasonló festés.

97-8424

Ez is a 303. század gép a korai századjelvénnyel. Igazi ritkaság a
piros cápaszáj. Bár jobban hasonlít egy kutyára a fekete orral.

97-8426

A 348-as géphez hasonló minta.

07-8431

A 344-es ikertestvére.

A jobb oldal.

07-8432

Alacsony kontraszt.

A Go!Navy régebbi szkennelése.

Most már ez van kint a weblapon. Melyik az igazi?

A nem világosított képen egészen jól beleveszik a háttérbe.

07-8434

Lehet, hogy ezt a hullámos minták között kellett volna bemutatnom.
De annyira nem éreztem odatartozónak a kicsi kontraszt miatt.

Részben látszik a szárny minta.

A két gép ugyanaz és mégis másnak tűnnek a színei.
Ennyit csal a fénykép.

17-8437

Egy fotó a hasonlóan kamuflált testvér gép másik oldaláról.

A fotók forrása:
www.f-4ej.com
Eiki Nakashima
Go!Navy
O'Club
www.aircraftslides.com
blogs.yahoo.co.jp/j401f/MYBLOG
www.5053phantoms.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése