47-8328
A 328-as gép fotóin több dologra is fel tudom hívni a figyelmet. Az első mindjárt a képek színei. Van itt egészen élénk kék égbolt, kissé szürkébb és egész szürke is. Sokan esküsznek rá, hogy a makettjük festéséhez a legjobb megoldás egy jó fotó, ami alapján színhelyesen le lehet festeni a gépet. Jó de melyik az igazi. Az alábbi rajzon a képekről vett színeket mutatom be.
![]() |
| Melyik az igazi kombináció? |
A másik dolog, hogy egy megadott festési utasítás mindig egy valamikori állapotot rögzít. Az első képen még egészen jó állapotban van az orrfutó akna borítólemeze. A második, harmadik képen már erősen kopott. A negyedik képen viszont fehér, sőt a hajtómű alatti rész is fehér. Itt szerencsénk van, mert van elég képünk és fel tudjuk álltani az időbeni sorrendet. A jó sorrend nem a fekete volt, majd megkopott és ezért inkább lemosták/marták a festéket, hanem valószínűbb a korábbi cikkekben is látott sorrend, fehér volt, majd lefestették feketére és ez kopott meg.
![]() |
| Az alsó felület fekete. |
![]() |
| Kopott alsó. Valószínűtlen színű égbolt. Polárszűrőt használhatott a fotós. De mi polárszűrőn keresztül nézzük a maketteket? |
![]() |
| Jól látszik a kopás. |
A gép nem a szokásos kimaszkolom a feliratokat, majd lefújom módszerrel készült. A feliratok már erre a kamóra lettek festve. Nem valószínű a milliméter pontos kitakarás. A MATSUBARA felirat esetleg ennek az ellenkezőjéről győzhetne meg, de itt az történhetett, hogy a nagyon sötét alapra nem lehetett simán feketével felvinni a feliratot, ezért kapott egy világosszürke alapot.
![]() |
| A törzs hátsó részén és az orrfutó takarólemezén látszik, hogy az alsó felület még fehér. Érdekes a fehér panel a kabin mögött. |
![]() |
| Itt is látszik a fehér alsó és a fehér panel a kabin mögött. |
![]() |
| Érdekes az alsó már sötét, de a beömlő előtti terelőlemez fehér. Egy hatágú fehér csillag is van a lemezen alul. Ezen a képen látszik leginkább kéknek a gép. |
47-8331
![]() |
| Az egész gép sötétkék. |
Kétlem, hogy ezt szórópisztollyal festették. Szinte semmilyen felirat nem maradt. A beömlő előtti lemez fehérje vajon miért maradt ki a festésből? A durva festés eltömte volna az ott levő apró lyukakat? A három apró csillag talán a győzelmi jelzés az ACM tréningen.
47-8338
![]() |
| Átködölve. |
A 16440/fehér mintára egyszerűen ráfújtak talán fehéret vagy világosszürkét és egy sötétebb szürkét akár 36440-et.
![]() |
| Ugyanaz a gép, másik század. Erősen kopott festés. |
47-8344
![]() |
| A szürke póttartály (36375/36440?) szürkesége azt mutatja, hogy a festés tényleg kékekből áll és nem a fotó tréfál meg minket. A manófejet egy körlappal maszkolták ki. |
![]() |
| A gép alja is festve van. (wraparound) |
![]() |
| A festés az előző gép fordítottja. Ha azt átlátszónak képzeljük el, megkapjuk ezt a mintát. |
![]() |
| A beömlőre figyelmeztető háromszög érdekesen van kimaszkolva. |
57-8354
![]() |
| A 338-as hasonlóan átködölt festés. Az alsó rész fehér. |
![]() |
| Nem hiszem, hogy 36320-al fújták át mint amit a Defenders of Nippon könyv állít. |
![]() |
| Fékhorgos forduló. |
![]() |
| Győzelmi jelzések, két vöröscsillag, három F-15 és három T-2-es. |
57-8361
![]() |
| Szürke póttartály, a minta kékekből áll. |
![]() |
| Krumpli alakú folttal van kimaszkolva az orron a szám. |
67-6380
![]() |
| Vízfestékkel készített alacsonytámadó kamó. Az RF-ek kaptak ilyen színeket a felújítás után. Wraparound lehet a festés? Az orron nem, de a szárny mintha alul is terepszínű lenne. |
![]() |
| Komoly kihívás ezt a festést élethűen maketten elkészíteni. |
67-8382
![]() |
| A 16440/fehér mintára fújták (kenték?) ezt festést. |
67-8388
![]() |
| 36320 feketével átfújva? A szárny határozottan fekete. Az alsó felület az orr alatt szürke, a szárny talán szintén fekete. |
77-6397
![]() |
| Egy másik ideiglenes Euro kamós gép. Alul 36375. |
![]() |
| Ugyanaz a gép kék szürke festéssel. A gép alul is festett. |
77-8402
![]() |
| A századjelvényt durván átfújták. |
![]() |
| A festés kissé elhasználódott. Érdekesség a világos panel a kabin mögött. |
![]() |
| Jól látszik. hogy a felségjelet sem kímélték. A világos panel itt is látszik. |
![]() |
| A másik oldal. Egy sas a beömlő előtt, a másik oldalon is ott volt. |
87-8404
![]() |
| A 397-es gép századbeli párja, hasonló festéssel. A 303. század gépeivel nem nagyon találkozhattatok eddig a sorozatban. A 2. részben volt több gép, az egy színnel durván átfújtak között. |
![]() |
| A gép másik oldala. |
![]() |
| A 303. század korai századjelvényével a stilizált hatossal. |
87-8408
![]() |
| Itt jól látható a 303. század korai jelvénye. A piros 6-os. |
87-8411
![]() |
| A 16440-re felfújt minta a szárnyra is kiterjedt. |
87-8415
![]() |
| Több centis átmenet a színek között. |
97-8417
![]() |
| A két szín szinte egybeolvad. |
![]() |
| Trükközve elkülöníthető a két szín. |
97-8420
![]() |
A korábbi gépekből kiindulva a 16440-en van valami kék. |
![]() |
| Alig írtam le a fenti képhez a kommentet beírtam a Google-ba a gépszámot és láss csodát a www.5053phantoms.com -on találtam róla egy színes képet.. |
97-8422
![]() |
| A század többi gépéhez hasonló festés. |
97-8424
![]() |
| Ez is a 303. század gép a korai századjelvénnyel. Igazi ritkaság a piros cápaszáj. Bár jobban hasonlít egy kutyára a fekete orral. |
97-8426
![]() |
| A 348-as géphez hasonló minta. |
07-8431
![]() |
| A 344-es ikertestvére. |
![]() |
| A jobb oldal. |
07-8432
![]() |
| Alacsony kontraszt. |
![]() |
| A Go!Navy régebbi szkennelése. |
![]() |
| Most már ez van kint a weblapon. Melyik az igazi? |
![]() |
| A nem világosított képen egészen jól beleveszik a háttérbe. |
07-8434
![]() |
| Lehet, hogy ezt a hullámos minták között kellett volna bemutatnom. De annyira nem éreztem odatartozónak a kicsi kontraszt miatt. |
![]() |
| Részben látszik a szárny minta. |
![]() |
| A két gép ugyanaz és mégis másnak tűnnek a színei. Ennyit csal a fénykép. |
17-8437
![]() |
| Egy fotó a hasonlóan kamuflált testvér gép másik oldaláról. |
A fotók forrása:
www.f-4ej.com
Eiki Nakashima
Go!Navy
O'Club
www.aircraftslides.com
blogs.yahoo.co.jp/j401f/MYBLOG
www.5053phantoms.com





















































Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése