Jelen bejegyzésben a T-33-as, T-4es és T-2-es agresszorokról készítettem egy képes beszámolót. A jövőben sor kerítek a vízfestékkel festett F-4-esekre és F-1-esekre is.
T-33
A T-33-ról viszonylag kevés képe érhető el a neten. Ezek sem túl izgalmasak, mert fémszínűek és csak a kobra jelzi, hogy az agresszor századhoz tartoztak.
Dayglo festés a szárnytartályon. |
Egy gyönyörű kép a T-33-ról. |
T-4
A T-4-esek napjainkban is szolgálnak. Az agresszor században is van pár darab belőlük. A festésük egyszínű 36375. Érdekes, hogy más századoknál viszont előfordult pár izgalmas festésű példányuk is.
Szürke festésű agresszor T-4. |
Az F-4-esen és az F-1-esen használt sztenderd mintához hasonló festés. |
Valószínűleg |
T-2
A T-2 a 70-es években a Jaguár mintájára kifejlesztett gyakorló gép. 1981-től használták agresszor célokra egészen 1990-ig, amikor az F-15DJ vette át a szerepét. A gépek kezdetben a sztenderd 16440 szürke festéssel repültek, háromjegyű fekete gépszámmal az orrukon. 1984 körül a gépszámokat piros, sárga keretű kétjegyűre cserélték, hasonlóra mint az amerikai agresszorokon elterjedt változat (lásd agresszor cikksorozatom a Makettinfón). A gépeken megjelent a hamis / ál / fals kabin festés (false cockpit, amiről a Ferris cikksorozatomban olvashattok szintén a Makettinfón) festés. Egyes gépeken nagyon sötétkékkel illetve sárgával a szárnyak végét és a függőleges vezérsíkot olyan módon festették le, hogy a festetlen gép egy MiG-21-esre emlékeztessen. 1985-től a kivonásukig a gépeken kékesszürke festés jelent meg, amire sötétebb mintát festettek különböző kékes szürkékkel.. Egy gép volt, amire csak az alap szürke került (168). A felségjel fehérjét ekkor kezdték el átfújni egy szürkével vagy talán fehérrel, szándékosan szabadkézzel és csak nagyjából. Majd a felségjel pirosát is szürke átfújással tompították. Pár gépen egy fehér koponya volt látható.
Ezen az oldalon minden gép megtalálható. A japán szövegtől nem kell megijedni a Babelfish fordító pluginja Firefox alatt remekül fordítja a szöveget angolra. (A legújabb Firefoxokkal nem kompatibilis, de az Add-on Compatibility Reporter pluginnal azzá tehető :).
Aki nem akar vagy tud a fordítással foglalkozni megadom a táblázatban szereplő kódok feloldását.
○: Fotó korai sztenderd festéssel
*: Fotó sárga MiG festéssel
*: Fotó fekete MiG festéssel
■: A felségjel átfújva
■ Kétszínű sötét kamuflázs. A felségjel átfújva. (vagy nem)
■:Kétszínű világos kamuflázs. A felségjel átfújva. (vagy nem)
Megjegyzések
1. Kétjegyű szám az orron
2. Felségjel átfújva
3. Halálfej a beömlőn
4. Halálfej az orron
5. A felségjel nincs átfújva
Az alábbiakban fotóválogatást találtok a T-2-ről. Minden gép szerepel, de nem minden mintával.
69-5127
A MiG-21 minta. |
A MiG minta alulról. Jól látható a fals kabin festés. Ez a 135-ös gép de a festésük azonos. |
A szürkés kék kamuflázs a 80-as évek végén. A felségjel szürkével van átfújva. |
69-5130
Sárga MiG-21 minta. |
69-5134
Sztenderd késői minta |
69-5135
16440-es festés, de már fent van a 21-est imitáló festés és a fals kabin. Az orrszám már agresszor jellegű a felségjel még nincs átfestve. |
86-tól 89-ig viselte ezt a mintát. |
79-5145
Az elnyűtt festéssel szemben a felségjel szép tiszta, akárcsak az orrszám. |
79-5146
Érdekes, hogy ezen a késői mintán a felségjelet nem fújták át. |
19-5164 és 19-5165
Ez a két gép mindössze egy hónapig átmeneti jelleggel volt az agresszor századnál az eredeti 16440-es festéssel, a fekete orrszámmal.
19-5167
Jól látható, a fals kabin festés. A kobra nem a szokásos fehér, hanem piros "füleket" kapott. |
19-5168
Ez a gép kivételesen egyszínű volt. |
Ezen a gépen felül nem volt minta csak a függőlegesen. |
19-5171
1982-es kép. A gép még 16440 és csak a kobra jelzi, hogy nem egy sima gyakorló gép. |
Ez is egy késői minta, nem a 16440 kopott változata! A kobra itt is piros fehér. |
Elnézést a kellemetlenségért. Nem minden oldalról lehetett linkelni a képeket referer probléma miatt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése