Rövid tesztelés után, ami során a 266-os gép lezuhant, 1979 januárjától a gyár már az új zöld festéssel látta el a gépeket és megszületett az Euro I minta. A nellisiek Charcoal Lizardnak hívták a mintát, ami aztán rajta is ragadt.
A 266-os a 258-as JAWS mintájú géppel. Fotó: USAF |
Jól látszik a szárny felső része, a nagyo szürke foltokkal. Fotó: USAF |
A 266-os gép láthatóan világosabb, mint a később megszokott Euro I minta. A 36231-es szinte világít. A függőleges vezérsíkon, a törzsön, a szárnyakon nagyobb felületet foglal el a szürke mint az Euro I mintában. A kabin alatt viszont nem jön föl a gép oldalára. A minta wraparound volt, azaz alul és fölül is alkalmazták.
A 269-es gép 36118-as szürkével. Fotó: www.aircraftslides.com |
A minta már közelebb van a későbbi standard mintához. Fotó: www.aircraftslides.com |
Fotó kalibrációs kör az orron. Érdekes a fémesre kopott bal függőleges vezérsík. Fotó: www.aircraftslides.com |
A gép még 1980-ban is ezzel a kamóval repült. Fotó: www.aircraftslides.com |
A gyár az első gépet túl világosnak találta, ezért a 269-est 36118-as szürkével festették le. A szürke szín mennyiségét a törzsön és a szárnyon is csökkentették, az orron azonban megnövelték.
A folytatásban az Euro I minta 20 éves történetével ismerkedhettek meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése