2011. április 6., szerda

Euro I Phantom

A vietnámi háborúban szinte minden USAF gép a SEA (azaz South East Asia, Délkelet-Ázsia) festést viselte. Ez egy sötétzöldből (34079), egy középzöldből (34102), egy barnából (30219) és alul egy szürkéből (36622) vagy feketéből (37038) állt. Az Európában települt gépek is ezeket a színeket hordták. A 80-as években a festést átdolgozták, elhagyták az alsó szürkét és a felső kamót kiterjesztették alulra is. A következő lépésben az európai környezethez jobban igazodó festésre cserélték a SEA kamuflázst. A Phantomokon megmaradt az eredeti minta, de a barnát egy sötétszürkére (36081) cserélték. Egyes gépeken, talán amik soha nem is viseltek SEA kamót, a 34079 helyett a 34092-es élénk sötétzöldet használták. Ez a szín volt egyébként a standard az Euro I mintában, ami a szállítógépeken, helikoptereken és az A-10-esen is megjelent. Kevés bizonyíték volt erre a színcserére a Phantomon. Azonban pár hete egy fórumban valaki bemutatott két képet. Ez a két kép bizonyíték lehet a standard Euro I színek használatára a Phantomon. A fényképek az Airliners.net oldalán voltak. A fotóssal felvettem a kapcsolatot, aki engedélyezte a képeinek a használatát a blogomon. Thank You Gary!

Ezen a fotón a 34079-el festett változat látható. A 34079 a fotókon szinte mindig barnának látszik.


A másik kép, ami ugyanakkor készült, ezen látszik, hogy a sötétzöld sokkal élénkebb. Ezen a gépen, szinte biztosan 34092 van a 34079 helyén.



És most mondhatjátok, hogy na és? Igazatok van, nem nagy dolog. Azonban vannak páran, akik igencsak ügyelnek rá, hogy a makettjükön a helyes színek legyenek.  Ez a poszt kizárólag nekik készült ;).

Fotó: Gary Chambers

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése