Nem tévesszen meg senkit a márványozott festésnél megadott fényvisszaverő képesség. Az a feketére fújt fehér festék vastagságából adódó fényvisszaverést jelentette. A MASK-10A rendszerben pedig egy bizonyos színt (nem csak fekete és fehér keverésével állították elő) jelentett a százalékos megjelölés. Gyakorlatilag a 50%, 40% és 30% színekből állt a rendszer és ezek fényvisszaverő-képességét használták a jelölésre. A modern NAVY színek fényvisszaverő képessége a következő, 36375 38,5%, 36320 32%, 35237 23,7%. Ha ezek a MASK rendszerben lennének, akkor pl. a 36375 MASK-xxx 38,5% jelölést kapta volna.
75-258
Az első három gép USAF 502xx felirattal a függőleges vezérsíkon, fekete felségjellel a törzsön jött ki a gyárból. Hamarosan felkerült rájuk a nagyméretű DM kód (355. TFW), a gépszám nagyobb méretben került vissza, megjelent a színes TAC jelvény. Később a felségjel átkerült a hajtómű oldalára. Egy év múlva visszacsinálták az egészet és az az állapot jelent meg, amit a második képen láthattok. A gépek 36320-al vagy 36375-el voltak festve.
Sajnos nincs minden gépről minden állapotában fotóm, ezért az átváltozás folyamatát csak a három gépen együttesen tudom bemutatni.
Az első széria gép az USAF színeiben. Ez egy köztes állapot. www.aircraftslides.com |
A DM felirat kisebb az előzőhöz képest, a TAC embléma fekete. A felségjel újból a törzsön van. www.aircraftslides.com |
75-259
1976 február. Ezzel a megjelenéssel jött ki a gyárból az első három gép. A háttérben a 31669-es gép. |
A felségjel a hajtóműn. A háttérben egy F-15-ös, de a kép minősége miatt nem lehet megállapítani, hogy a 15-ös melyik színével van festve ez a gép. www.aircraftslides.com |
A 355.század jelvénye mindkét oldalon megtalálható. A két színes jelvény kivételével minden jelzés fekete. www.aircraftslides.com |
75-260
A gyári kinézet, 1976 február. www.aircraftslides.com |
A felségjelet áthelyezték a hajtóműre. |
Mint az előző két gép, ugyanúgy néztek ki ebben a stádiumban. www.aircraftslides.com |
A háttérben álló F-15 kékebbnek tűnik. Talán az USAF feljegyzései hitelesek és tényleg 36375-el voltak a gépek festve? Fotó: Airguard |
75-261
A Fairchild szerint ezen a gépen felül 36320 alul MASK-10A 40% festés volt. A MASK-10A 40% azonban egy sárgás árnyalatú festés, mint láthattuk a prototípusoknál. A légierő feljegyzéseiben 36375 és MASK-10A 50% festés szerepel, ami sokkal valószínűbb.
A közeli képen látszik, hogy a felső és az alsó szín között nincs túl nagy kontraszt. |
A pilonok is világos színűek. www.aircraftslides.com |
Frissen átfestve. A háttérben egy F-15-ös, ami hasonló színekkel 36375 és 36320-al volt festve. A felségjel fekete. Az 57. TTW jelvénye van a törzsön. www.aircraftslides.com |
75-262
A Fairchild szerint ezen a gépen felül MASK-10A 50% szín van, míg alul 36320. A légierő szerint a felső szín MASK-10A 40% és biztosan nekik van igazuk.
Felül látszik, hogy a 40%-ra jellemző drapp árnyalat van, alul egy kékes szürke. |
Ez a gyári állapot, erről gépről sajnos nincs fotóm a későbbi időszakból. Az oldalkormány színe más árnyalatú. |
Sorozatgyártás 75-258-tól 262-ig | ||
Fairchild szerint | USAF szerint | |
75-258 | FS 36320 | FS 16375 |
75-259 | FS 36320 | FS 36375 |
75-260 | FS 36320 | FS 36375 |
75-261 | FS 36320 / MASK-10A 40 | FS 36375 / MASK-10A 50% |
75-262 | MASK-10A 50% / FS 36320 | MASK-10A 40% / FS 36320 |
A sorozat következő részében az első két valódi szabvány festést mutatom be.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése