2012. február 25., szombat

A-10 Az első öt sorozatban gyárott gép festése

A gép úgy állt szolgálatba a légierőnél, hogy nem volt hivatalos festésminta. Az első öt gép még nem a későbbi szabvány színeket és mintát kapta. Olyannyira nem volt egységes elképzelés, hogy a Fairchild és a légierő feljegyzéseiben az első öt gépre megadott színek sem azonosak. Az első három gépre a Fairchild 36320-as színt a légierő 36375-ösz színt említ. Az első gép a légierő szerint fényes volt, a Fairchild szerint nem. A 75-261-es gépen a Fairchild szerint 36320 volt felül és MASK-10A 40% volt alul, a légierő 36375 és MASK-10A 50%-ot említ. A 75-261-esre a Fairchild felül MASK-10A 50%-ot míg alulra 36320-at ad meg, a légierő MASK-10A 40%-ot ad felülre és 36320-at alulra.

Nem tévesszen meg senkit a márványozott festésnél megadott fényvisszaverő képesség. Az a feketére fújt fehér festék vastagságából adódó fényvisszaverést jelentette. A MASK-10A rendszerben pedig egy bizonyos színt (nem csak fekete és fehér keverésével állították elő) jelentett a százalékos megjelölés. Gyakorlatilag a 50%, 40% és 30% színekből állt a rendszer és ezek fényvisszaverő-képességét használták a jelölésre. A modern NAVY színek fényvisszaverő képessége a következő, 36375 38,5%, 36320 32%, 35237 23,7%. Ha ezek a MASK rendszerben lennének, akkor pl. a 36375 MASK-xxx 38,5% jelölést kapta volna.

75-258

Az első három gép USAF 502xx felirattal a függőleges vezérsíkon, fekete felségjellel a törzsön jött ki a gyárból. Hamarosan felkerült rájuk a nagyméretű DM kód (355. TFW), a gépszám nagyobb méretben került vissza, megjelent a színes TAC jelvény. Később a felségjel átkerült a hajtómű oldalára. Egy év múlva visszacsinálták az egészet és az az állapot jelent meg, amit a második képen láthattok. A gépek 36320-al vagy 36375-el voltak festve.

Sajnos nincs minden gépről minden állapotában fotóm, ezért az átváltozás folyamatát csak a három gépen együttesen tudom bemutatni.

Az első széria gép az USAF színeiben. Ez egy köztes állapot.
www.aircraftslides.com

A DM felirat kisebb az előzőhöz képest, a TAC embléma
fekete. A felségjel újból a törzsön van.
www.aircraftslides.com

75-259

1976 február. Ezzel a megjelenéssel jött ki a gyárból az
első három gép. A háttérben a 31669-es gép.

A felségjel a hajtóműn. A háttérben egy F-15-ös, de a kép
minősége miatt nem lehet megállapítani, hogy a 15-ös
melyik színével van festve ez a gép.
www.aircraftslides.com

A 355.század jelvénye mindkét oldalon megtalálható.
A két színes jelvény kivételével minden jelzés fekete.
www.aircraftslides.com

75-260

A gyári kinézet, 1976 február.
www.aircraftslides.com

A felségjelet áthelyezték a hajtóműre.

Mint az előző két gép, ugyanúgy néztek ki ebben a
stádiumban.
www.aircraftslides.com

A háttérben álló F-15 kékebbnek tűnik. Talán az USAF
feljegyzései hitelesek és tényleg 36375-el voltak a gépek festve?
Fotó: Airguard

75-261

A Fairchild szerint ezen a gépen felül 36320 alul MASK-10A 40% festés volt. A MASK-10A 40% azonban egy sárgás árnyalatú festés, mint láthattuk a prototípusoknál. A légierő feljegyzéseiben 36375 és MASK-10A 50% festés szerepel, ami sokkal valószínűbb.
 
A jelzések azonosak az első három gépen levővel, azonban
a felségjel a törzsön van, mint a prototípusok esetében. illetve
az eredeti gyári festéskor. Az alsó szín a hajtómű beömlő elején
körben van festve nemcsak alul.
www.aircraftslides.com

A közeli képen látszik, hogy a felső és az alsó szín között
nincs túl nagy kontraszt.

A pilonok is világos színűek.
www.aircraftslides.com

Frissen átfestve. A háttérben egy F-15-ös, ami hasonló
színekkel 36375 és 36320-al volt festve. A felségjel fekete.
Az 57. TTW jelvénye van a törzsön.
www.aircraftslides.com

Ez egy negyedik állapot a gépek festésében. A farokkód
WA-ra változott és a jellegzetes sárga fekete kockás
csík is megjelent a farok tetején. A gépet biztosan
átfestették, talán 36320-ra. A felségjelzés a régi helyén van
és színes. A törzsön a gépágyú okozta koszolódás. van.
www.aircraftslides.com

75-262

A Fairchild szerint ezen a gépen felül MASK-10A 50% szín van, míg alul 36320. A légierő szerint a felső szín MASK-10A 40% és biztosan nekik van igazuk.

Felül látszik, hogy a 40%-ra jellemző drapp árnyalat van,
alul egy kékes szürke.

Ez a gyári állapot, erről gépről sajnos nincs fotóm a
későbbi időszakból. Az oldalkormány színe más árnyalatú.

Sorozatgyártás 75-258-tól 262-ig
Fairchild szerint USAF szerint
75-258 FS 36320 FS 16375
75-259 FS 36320 FS 36375
75-260 FS 36320 FS 36375
75-261 FS 36320 / MASK-10A 40 FS 36375 / MASK-10A 50%
75-262 MASK-10A 50% / FS 36320 MASK-10A 40% / FS 36320


A sorozat következő részében az első két valódi szabvány festést mutatom be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése